Hrana koja štiti želudac

hrana-koja-štiti-želudacKiselina koja je najčešće simptom želudačnog refluksa, odnosno povratka želudačne kiseline iz želuca u jednjak može se izbeći pametnijim izborom namirnica. Pogledajte šta bi zapravo trebalo da jedete.

– Ljuta i kisela hrana pojačava lučenje želudačne kiseline. Takođe na nju utiču i citrusi, acitrusi, paradajz, beli luk i začinjena hrana. Izbegavajte alkohol i gazirana pića – savetuje nutricionista Jasna Anđelković.

U knjizi “Dropping Acid: The Reflux Diet Cookbook & Cure” dva lekara Džejmi Kaufman i Džordan Stern, kao i kuvar Mark Bauer objašnjavaju kako da jedete dobro, a istovremeno smanjite kiselinu i nadimanje.

ZOBENA KAŠA

Ovo je jedan od najboljih doručaka ili obroka u bilo koje doba dana. Čini nas sitim, a ne izaziva kiselinu.

ĐUMBIR

Ako ga uzimate u umerenim količinama, đumbir je jedna od boljih namirnica za suzbijanje kiseline.

 ALOE VERA

Aloe-vera poznata je kao prirodno sredstvo koje uspešno suzbija vraćanje kiseline iz želuca.

SALATE

Uz obroke uvek jedite salatu. Paradajz i beli luk ovom slučaju nisu poželjni, baš kao ni sir.

 BANANE

Banane su odličan međuobrok, imaju pH 5,6 i u njima mogu da uživaju i oni koje muči kiselina u želucu.

 PILETINA

Kuvana i pečena, ali ne i pržena u ulju. I obavezno uklonite kožicu koja je previše masna.

POVRĆE

Karfiol, tikvice, grašak i drugo zeleno povrće odlično suzbijaju kiselinu.

 PERŠUN

Peršun se već hiljadu godina koristi za probavne smetnje. S razlogom.

PIRINAČ

Kus-kus i pirinač (posebno smeđi) odlično suzbijaju kiselinu. Složeni ugljeni hidrati su dobar izbor. (blic.rs)

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Zemlja Magazin

Autor: Zemlja Magazin

Zemlja.rs - Magazin zdravog života okuplja ljubitelje zdrave ishrane i generalno zdravog načina življenja, kao i ljubitelje organske i biodinamičke hrane, pojedince i udruženja koji žele da doprinesu promociji vrednosti zdrave hrane i zdravog načina života u zemlji, regionu i svetu uopšte.

Podeli Post

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>