Hrana koja štiti želudac

Podeli ovaj post:


hrana-koja-štiti-želudacKiselina koja je najčešće simptom želudačnog refluksa, odnosno povratka želudačne kiseline iz želuca u jednjak može se izbeći pametnijim izborom namirnica. Pogledajte šta bi zapravo trebalo da jedete.

- Ljuta i kisela hrana pojačava lučenje želudačne kiseline. Takođe na nju utiču i citrusi, acitrusi, paradajz, beli luk i začinjena hrana. Izbegavajte alkohol i gazirana pića – savetuje nutricionista Jasna Anđelković.

U knjizi “Dropping Acid: The Reflux Diet Cookbook & Cure” dva lekara Džejmi Kaufman i Džordan Stern, kao i kuvar Mark Bauer objašnjavaju kako da jedete dobro, a istovremeno smanjite kiselinu i nadimanje.

ZOBENA KAŠA

Ovo je jedan od najboljih doručaka ili obroka u bilo koje doba dana. Čini nas sitim, a ne izaziva kiselinu.

ĐUMBIR

Ako ga uzimate u umerenim količinama, đumbir je jedna od boljih namirnica za suzbijanje kiseline.

 ALOE VERA

Aloe-vera poznata je kao prirodno sredstvo koje uspešno suzbija vraćanje kiseline iz želuca.

SALATE

Uz obroke uvek jedite salatu. Paradajz i beli luk ovom slučaju nisu poželjni, baš kao ni sir.

 BANANE

Banane su odličan međuobrok, imaju pH 5,6 i u njima mogu da uživaju i oni koje muči kiselina u želucu.

 PILETINA

Kuvana i pečena, ali ne i pržena u ulju. I obavezno uklonite kožicu koja je previše masna.

POVRĆE

Karfiol, tikvice, grašak i drugo zeleno povrće odlično suzbijaju kiselinu.

 PERŠUN

Peršun se već hiljadu godina koristi za probavne smetnje. S razlogom.

PIRINAČ

Kus-kus i pirinač (posebno smeđi) odlično suzbijaju kiselinu. Složeni ugljeni hidrati su dobar izbor. (blic.rs)

Pogledajte još:

Zemlja Magazin

Autor: Zemlja Magazin

Zemlja.rs okuplja ljubitelje zdrave ishrane, organske i biodinamičke hrane, pojedince i udruženja koji žele da doprinesu promociji vrednosti zdrave hrane i zdravog načina života.

Podeli Ovaj Post na