Kultivacija duha i tela

Tai Chi Chuan ( Tai či čuan) Yi Quan ( Ji čuan ) Chi Gong ( ČI kong ) - Aktivirajte celo telo na potpuno prirodan način, bez nepovoljnih dejstava po Vaše zdravlje.

- Vežbanje je dostupno svima, bez obzira na pol, godine, fizičku kondiciju, zdravstveno stanje

- Potpuno prirodnim metodom istežite telo, aktivirajte organe, umirite disanje,“otvorite” zglobove, jačajte svoje nerve

- Upoznajte svoje telo iznutra, poklonite mu pažnju i ljubav

- Budite zdravi, srećni, ispunjeni snagom i radošću

- Učite stare istočne (kineske) načine lečenja i samopomoći…

O ČEMU SE RAZMIŠLJA DOK SE VEŽBA – AKTIVNOSTI UMA

Ovo su navodi iz knjige Zhan Zhuang, gospodina Wang Xiangzhai: Osnovni cilj aktivnosti uma je usmeravanje uma, stabilizovanje i smirivanje uma. Aktivost uma je dakle proces kanalisanja ometajućih misli, to je ulazenje u stanje smirenosti. Princip akrivnosti uma je da zamišljeni predmeti i situacije izazovu osećanje lakoće, opuštenosti, udobnosti, donoseći prijatno i srećno raspoloženje, otklanjajući napetost i brigu.

Postoji više metoda aktivnosti uma:

1. Opuštanje

a) Jedan način je prirodno opuštanje, postizanje doživljaja, kao da piškite a ne piškite, ili se smejete a ne smejete se – misli se na stepen opuštenosti tela.
b) U drugom se svesno opušta celo telo – glava, trup, ruke, kukovi, noge, pa sve do stopala. Kome je to teško može da primeni još jednostavniji način. Prvo opustiti glavu, pa ledja, onda jednu ruku, pa drugu, karlicu, jednu nogu, pa drugu, zglob po zglob sve do vrhova prstiju, a onda se vratite na lice. Prvo oči, nos, usta, vilicu (koju možete držati i otvorenu da bi se mišići lica opustili), vrat, grudni koš, srce, sve ostale unutrašnje organe do genitalija, pa noge, prednji deo, sve do vrhova prstiju.

2. Metoda slušanja udaljenog zvuka

Obično se počne sa slušanjem nekog zvuka koji je blizu, a koji se postepeno sve više udaljava, dok ne postane veoma slab zvuk koji dopire sa veoma udaljenog izvora. Ne bi trebalo da budete nestrpljivi, ne bi trebalo da slušate napeto jedan zvuk, vec bolje slabe zvuke sa različitih udaljenosti u neograničenom prostoru.

3. Kupanje u potoku

Zamislite da ležite u vodi temperature koja vam je ugodna, celo telo je okruženo vodom, a voda teče u smeru od glave ka stopalima.

4. Tuširanje

Zamislite da se tuširate. Temperatura vode vam je ugodna. Voda teče po površini vašeg tela, od glave ka stopalima. Slušajte zvuk vode koja teče i u kapljicama pada na pod.

5. Pola tela u vodi

Zamislite da vam je donji deo tela u vodi. Temperatura vam prija. Doživite ovo osećanje.

6. Stajanje u vodi

Zamisliite da stojite u vodi. Temperatura vode je ugodna. Voda lagano udara vaše telo sa različitih strana, a vaše telo prirodno prati kretanje (tok) vode.

7. Ukorenjivanje

Zamislite da ste hiljadugodišnje drvo koje čvrsto stoji, korenje drveta se spušta duboko u zemlju. Uragan vas neće pomeriti.

8. Kretanje kroz blato

Zamislite da hodate, da se vaša stopala kreću kroz blato. Temperatura blata je prijatna. Blato pruža otpor vašim pokretima i krećete se jako sporo.

9. Gaženje po pamuku

Zamislite da vam stopala stoje na mekanom sloju pamuka ili vune. Povremeno polagano prebacite težinu na jednu pa na drugu stranu.

10. Oslanjanje

Zamislite da se odmarate dok se vaša leđa, zadnjica i noge oslanjaju o nesto mekano i udobno. Telo je lagano i opusteno bez ikakvog napora.

11. Kao da visite

Zamislite da vam je deo kose okačen za granu drveta. Održavajte kosu blago istegnutom ali ne dopustite da se pokida, iščupa. Ceo duh je usmeren na vrh glave.

12. Podupiranje

Zamislite da su vam obe ruke položene na balone ispunjene vazduhom koji plutaju na površini vode.

13. Okretanje vida i gledanje unutrašnjosti

Možete koristiti ovaj metod kada vam je teško da se oslobodite uznemiravajućih misli. Posmatrajte svoje celo telo proveravajući da li svuda održavate osećanje lakoće, opuštenosti i udobnosti. Ako primetite da neki deo tela nije opušten ili u njemu nema osećaja ugodnosti, opuštenosti, svesno ga opustite. Na ovaj način vaš duh, um su direktno usmereni na telo iznutra. Kada konstanantno ponavljate ovaj doživljaj opuštenosti i udobnosti u celom telu nema potrebe za borbom sa ometajućim mislima, one prirodno nestaju.

14. Praćenje onoga što se dešava

Kada se pojavi mnogo ometajućih misli i teško je osloboditi ih se, samo ih prirodno pratite.Ne borite se sa mislima koje dolaze, ne zaustavljajte one koje odlaze. Zamislite sebe kao ogromno široko more, a misli kao talase. Iako vetar stvara talase, ne uznemirava more. Kada vetar prestane, talasi nestanu. Na ovaj način ne trudeći se da kontrolišete misli, vi ih kontrolišete.

15. Privlačenje

Ako vam je teško da kontrolišete misli, možete koristiti metodu privlačenja. Zamislite da ste peć, a da su misli suvo lišće. Jake misli su listovi koji padaju u peć i gore. Na ovaj način um postaje otvoren, jak, a loše misli prirodno nestaju.

16. Usmeravanje i širenje pažnje, svesnosti

Kada vežbač savlada osnove i u stanju je da doživi ugodno osećanje opuštenosti tokom vežbanja, on može ponekad usmeriti to osećanje na jedan deo tela i zatim ga ponovo proširiti na celo telo. Ovo usmeravanje i širenje može biti ponovljeno više puta. Na ovaj način ne vežba se samo celina već se i pojačavaju pozitivni efekti na deo kome je potrebno lečenje.

17. Smireno posmatranje

Zamislite da stojite, sedite ili ležite na nekom prelepom mestu i da se osećate prijatno. Smireno posmatrate plavo more, svetao mesec, ili neki drugi lep pejzaž. Postižete prijatno rasplozenje i postepeno ulazite u stanje samozaborava.

18. Jedinstvo čoveka i prirode

Zamislite da stojite, sedite ili ležite na nekom lepom mestu i da vam je prijatno. Možete osetiti da vazduh grli vaše telo. Postepeno možete osetiti kako vaše telo i vazduh postaju jedno. Osećate se jako prijatno, kao da lebdite u vazduhu ulazeći u stanje samozaborava.

UPUTSTVA ZA VEŽBANJE

O pripremama za vežbanje – praktikanti moraju da budu mentalno spremni na vežbanje, na stajanje u pozicijama, pre pocetka samog vežbanja. Da budu lagano obučeni, da oko struka i vrata ne budu stegnuti, kaiševima, kravatama, košuljama…da im temperatura bude prijatna – oblacenje u skladu sa godisnjim dobom. Vežbanje bi trebalo da bude postepeno. Ne bi trebalo da postoji žurba, niti oklevanje. Vreme vežbanja bi trebalo uskladiti sa situacijom svakog pacijenta. Obično ljudi u relativno dobrom stanju mogu početi sa 10 minuta. Ako stanje nije tako dobro, pacijenti mogu početi od 5 minuta. A onda vreme vežbanja treba produžavati. Može se produžavati postepeno (npr. sa 5 na 6-7 minuta), ili u većim koracima (npr. sa 10 na 20 minuta). Pacijent treba da vežba 2-3 puta svaki dan, ne više od 5 puta. Vreme pojedinačnog vežbanja i učestalost vežbanja treba odrediti vodeći računa da osećaj udobne snage i interesovanje ne nestanu. Vežbanje ne treba da opterećuje. Princip je nezamaranje. Samo na ovaj način osećanje udobnosti u celom telu, slobodna cirkulacija krvi, kultivisanje duha i jačanje tela se mogu postići.

Tokom vežbanja može se javiti osećaj bola, utrnulost, pojačano lučenje pljuvačke, zevanje, štucanje, strah, svrab, peckanje, osećanje toplote, pojačano znojenje i drugi oseti i reakcije. Ponekad se osećaj bola, peckanja ili svraba javlja na mestima starih povreda. To su normalne reakcije. One posle izvesnog vremena nestanu. I najzad je stanje velike opuštenosti i udobnosti dostignuto, kao da telo ne postoji, ali ipak postoji jasna svest o telu. To stanje je praćeno poboljšanjem zdravlja i lečenjem bolesti.
Oni pacijenti, koji su upražnjavali metode koje uključuju kontrolu disanja i usmeravanje pažnje na dantjen, trebalo bi da odbace te metode kada započnu da vežbaju Zan Zhuang. Budući da postoje protivrečnosti između ovih metoda nije preporučljivo upražnjavati ih istovremeno. U suprotnom, ne samo da će biti teško postići dobre efekte, već se može javiti otežano disanje, vrtoglavica i drugi propratni efekti.
Pacijenti treba da imaju poverenje u metod vežbanja, da vežbaju marljivo, da razviju veru u mogućnost delovanja, duh revolucionarnog optimizma. U isto vreme moraju se pridržavati napomena lekara, moraju nastaviti sa vežbom, ne smeju odustati. Na taj način, moćiće da postignu pozitivne rezultate.

Podeli post:

Unesi svoju email adresu i prijavi se da primaš obaveštenja o najnovijim vestima i dešavanjima na portalu Zemlja.rs Magazin zdravog života.

Preporučujemo još:

Zemlja Magazin

Autor: Zemlja Magazin

Zemlja.rs - Magazin zdravog života okuplja ljubitelje zdrave ishrane i generalno zdravog načina življenja, kao i ljubitelje organske i biodinamičke hrane, pojedince i udruženja koji žele da doprinesu promociji vrednosti zdrave hrane i zdravog načina života u zemlji, regionu i svetu uopšte.

Podeli Post

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>