Načini da dizajnirate i organizujete enterijer poslovnih prostora – Koje su sve neophodne sitnice?
Izgled poslovnog prostora je mnogo više od samog vizuelnog doživljaja. To je mesto gde zaposleni provode većinu svog dana, kao i gde dolaze potencijalni klijenti, zato je neophodno da sa pažnjom bude uređen i opremljen. Zaposleni treba da se osećaju prijatno u svakom trenutku, kao i da imaju sve ono što im je potrebno za nesmetano obavljanje svakodnevnih zadataka. Dokazano je da poslovni prostor utiče na produktivnost i kreativnost prisutnih, a samim tim i na rezultate i uspešnost projekata. Sa druge strane, enterijer poslovnog prostora predstavlja i filozofiju same kompanije, te je u skladu sa njenim ciljevima i politikom poslovanja.
Danas su nam na raspolaganju različita inovativna rešenja kada je reč o enterijeru kancelarija, a u prilogu vam predstavljamo neke od stavki koje nikako ne smete izostaviti prilikom organizovanja i uređenja prostora.
Funkcionalnost prostora
Kada organizujete bilo koji prostor, u ovom slučaju poslovni, morate uzeti u obzir njegovu namenu, odnosnu prirodu posla kojom se vaša kompanija bavi, kao i broj zaposlenih koji će u njemu boraviti. Veličina prostora igra ključnu ulogu, ali i raspored nameštaja i drugih pratećih elemenata koji se svakodnevno koriste. Da bi se zaposleni osećali prijatno, važno je obezbediti im dovoljno prostora za rad i omogućiti im prohodnost između kancelarijskih stolova. Izuzetno koristan komad nameštaja jeste ormar ili polica za skladištenje dokumentacije i drugih sitnica, koja će prostor učiniti funkcionalnim i smanjiti mogućnost nagomilavanja dokumenata i rezervnog kancelarijskog materijala.
Kvalitetna oprema za rad
Kancelarije su mesta gde vlada radna atmosfera i gde se odvijaju različite operacije, a kako bi posao mogao nesmetano da funkcioniše, zaposlenima je potrebna adekvatna oprema za rad. Pored odgovarajućih računara i prateće opreme, čvrste internet konekcije, moramo imati u vidu i redovno održavanje timskih sastanaka, kao i onih sa potencijalnim i trenutnim klijentima, a koji zahtevaju specifičniju vrstu opreme. Originalna piši briši tabla obavezan je deo asortimana gotovo svakog brejnstorminga, a tu su i kvalitetno ozvučenje, kao i projektor za predstavljanje ideja i prezentacija. Obezbeđivanje opreme predstavlja najvažniju stavku prilkom opremanja kancelarijskih prostora, bez koga svakodnevnica jedne kompanije ne bi mogla da funkcioniše.
Odgovarajuća radna atmosfera
Postoji mnogo različitih inovativnih rešenja za organizovanje poslovnih prostorija, samo je važno pronaći balans između strogo poslovnog enterijera i onog koji je previše relaksirajući. Pogrešno je mišljenje da kancelarije treba da izgledaju sterilno, svedenih boja i sa što manje nameštaja i detalja. Postoji mogućnost da se zaposleni neće povezati sa njim, te da će se osećati uštogljeno i neinsipirativno dok borave u njemu. Osvetljenje igra ključnu ulogu u postizanju atmosfere, a dokazano je da prirodna svetlost pozitivno utiče na fokusiranost i produktivnost zaposlenih. Ukoliko vašem prostoru nedostaje prirodne svetlosti, odlična zamena mogu biti različita led svetla kojima ćete naglasiti određene tačke u prostoru, a prigušenim stvoriti topliju atmosferu tamo gde je neophodno.
Značaj kvalitetnog nameštaja
Budući da zaposleni provode mnogo vremena u kancelariji, veoma je važno investirati u kvalitetan nameštaj koji će pružiti potreban komfor tokom višesatnog rada. Kancelarijske stolice su prioritet kada je u pitanju opremanje nameštajem, a one sa ergonomskom podrškom predstavljaju najbolje rešenje čija kupovina se definitivno isplati. Prostrani stolovi koji će biti dovoljni da smeste računar i prateću opremu, upotpuniće kancelariju i doprineti funkcionalnosti prostora. Kombinacija industrijskih i prirodnih materijala posebno je popularna kada je u pitanju uređenje prostora bilo koje vrste, pa se tako stolovi od punog drveta savršeno slažu sa stolicama koji imaju metalne detaljne i koje su oštrih linija.
Lounge kutak za pauzu
Ovo mesto predstavlja najomiljeniji deo poslovnog prostora zaposlenih i kutak gde mogu da se opuste nakon napornih sati rada i napune novom energijom. Kvalitetna pauza je neophodnost i svima nam je potrebna kako bismo bili što efikasniji i uspešniji u svom poslu. To su mesta koja su fizički odvojena od radnog stola i prostora gde radimo, uglavnom su opemljena udobnim nameštajem poput fotelja i sofa, a često sadrže i određene društvene igre kao što su stoni fudbal, pikado ili bilijar sto. Neke kompanije u sklopu svojih poslovnih prostorija imaju teretanu i salu za jogu, što takođe predstavlja mesto gde se može napraviti kvalitetna pauza.
Dobro organizovan i uređen poslovni prostor predstavlja značajan deo vašeg poslovanja, a možemo slobodno reći i da je preduslov za ostvarivanje uspešnih rezultata. U zavisnosti od delatnosti vaše kompanije i broja zaposlenih, pronaći ćete najbolje rešenje za kreiranje funkcionalnog, dinamičnog i atraktivnog prostora u kome će se vaši zaposleni osećati ispunjeno i prijatno dok nižu nove uspehe.